joi, 25 decembrie 2014

Despre Duolingo

Cunoșteam de mai mult timp câteva detalii referitoare la acest sait: DUOLINGO, însă abia de curând mi-am făcut un cont. Este pur și simplu un loc unde oricine poate învăța limbi străine, gratuit. Iată care sunt părerile mele:

Aspect și utilizare

Trebuie să recunosc că sunt plăcut impresionat de interfața sa. Utilizatorii pot naviga cu ușurință printre cursuri, pot să adauge prieteni, să citească variante traduse ale diferitelor articole și au la dispoziție chiar și un "magazin", de unde pot cumpăra cu așa-numiții "lingots" (obținuți numai prin multă muncă) diferite aplicații pentru cursurile lor.

Metodă

Fiecare curs de limbă străină este împărțit pe mai multe lecții, care comprimă atât aspecte din gramatică, cât și vocabular. Poți să dai teste, să refaci unele lecții, să discuți cu alți utilizatori despre anumite cuvinte, etc.
Odată cu avansarea, utilizatorul primește și experiență, care îl ajută să crească și să observe dezvoltarea sa.

Aspecte pozitive

După părerea mea, acest sait are o multitudine de aspecte pozitive, după cum sunt următoarele:
  • Este GRATUIT; de altfel, cam aceasta este deviza lor: We believe everyone should have access to education of the highest quality - for free. (Credem că oricine ar trebuie să aibă acces la educație de cea mai mare calitate - gratuit).
  • Algoritmul folosit de ei pentru a te ajută să înveți este chiar folositor. Pe mine m-a ajutat, mai ales în ceea ce privește vocabularul.
  • Dintre cursurile pe care le-am făcut eu, toate aveau incluse și pronunția, ceea ce nu numai că este foarte folositor, dar este și un aspect rar întâlnit printre alte metode gratuite.
  • Numărul mare de utilizatori, cu care poți comunica.
  • Interfața disponibilă într-o multitudine de limbi.
  • Cursuri complete și foarte bine structurate.
  • Calitatea, după părerea mea, concurează cu cea a cursurilor plătite, ceea ce mă bucură foarte mult.
  • Se poate învăța foarte ușor; un studiu realizat pe adevărați studenți ai duolingo a relevat faptul că în numai 35 de ore se poate învăța o cantitate la fel de mare de informație ca în sute de ore de curs universitar.
  • Sincer vorbind, este distractiv. Chiar și culorile și formele folosite sugerează o atmosferă copilărească.

Aspecte negative

  • Singurul la care mă pot gândi este numărul cursurilor. În momentul de față, se pot învăța doar câteva limbi (ce-i drept, unele destul de interesante, ca suedeză, daneză sau portugheză), dar am observat că lucrează la multe altele (printre care se numără și româna pentru vorbitorii de engleză).
  • Dacă nu aveți cunoștințe de engleză, atunci situația nu mai este la fel de plăcută; acum (2015) este disponibil un singur curs pentru vorbitorii de română.

FAQ

  • Câte cuvinte te învață Duolingo? atât de multe că nici nu are rost să le numeri.
  • Costă ceva? desigur, dar într-un univers paralel; în al nostru, nu costă nimic.
  • Câte limbi sunt? Multe. De la olandeză, germană și spaniolă până la turcă și irlandeză, toate sunt disponibile (din engleză) 

Lista cursurilor disponibile

Bineînțeles, pentru cei care știu engleza, sunt disponibile următoarele cursuri de limbi:
Spaniolă, franceză, germană, italiană, portugheză, olandeză, irlandeză, suedeză, daneză, turcă, norvegiană bokmal, esperanto și ucraineană.
În curând vor fi lansate: rusă, maghiară, hindi, poloneză, vietnameză, ebraică, română, klingon și ydiș.

Concluzie

Dintre toate metodele de a învăța limbi străine pe care le-am cercetat până acum, Duolingo este de departe cea mai folositoare, efectivă și distractivă. Îl recomand oricui cu căldură, iar eu voi continua, astfel cât îmi permite timpul, să învăț de acolo. Sper ca în curând să apară noi cursuri, sunt nerăbdător!




taguri: duolingo, despre duolingo,  ce este duolingo, este duolingo folositor, este duolingo gratis, metode de a invata limbi straine online

3 comentarii:

  1. Au introdus, 2019, si optiune de română? dacă nu rămân la engleză.

    RăspundețiȘtergere
  2. Părerea mea este că aplicația Duolingo Este o aplicație foarte slabă cu care pierzi timpul degeaba și nervii. este o aplicație cu foarte multe greșeli scrii corect o propoziție și te corectează greșit . Recomand oricare altă aplicație dar DuoLingo nu. Trec anii și nu înveți limba straina decât stricata.Mai bine mondly sau oricare alta

    RăspundețiȘtergere
  3. O aplicație cu foarte multe greșeli scrii corect și de multe ori te corectează greșit. Sau de foarte multe ori scrii corect și te corectează cu ceva foarte apropiat cu același înțeles . Cu Duolingo niciodată nu înveți limba straina. Pierzi timp degeaba. Nu recomand!

    RăspundețiȘtergere