miercuri, 3 decembrie 2014

Un fel de început

De ce?

Am început acest blog în speranţa că şi vorbitorii de limbă română sunt pasionaţi de învăţarea limbilor străine. Faptul că "engleza este limba internetului" este o concepţie greşită; nu trebuie să credem că dacă o limbă a ajuns să domine cadrul socio-economic al planetei, ea este o lingua franca. În ziua de astăzi, toate limbile îşi găsesc propria onoare, chiar dacă nu pare aşa la prima vedere.

Puteam, cu un efort mai ridicat, să scriu acest blog în engleză...dar cu ce folos? Pe internet găsim multe exemple a ceea ce înseamnă un blog "successful", însă ceea ce-mi doresc eu este ca şi vorbitorul de limbă română să aibă măcar câteva detalii esenţiale şi o introducere în unele limbi ale lumii, pentru că - să fim sinceri - la momentul actual nu prea există.

Conţinut

În primul rând, voi posta despre limbi străine. Acest blog va conţine, pentru o anumită limbă (asta, în limita "timpului disponibil") o Introducere şi alte postări ce vor conţine lecţii pentru începători, pentru ca cineva să poate începe învăţarea limbii respective.
În al doilea rând, voi posta despre lingvistă şi poliglotism, noutăţi din acest domenii şi detalii care par interesante referitoare la lingvistică.

În experienţa mea (deşi sunt încă novice), am avut de a face (şi prin asta mă refer la faptul că m-am interesat) cu o multitudine de limbi, printre care se numără şi aromâna (de exemplu). Voi posta şi părerile mele în raport cu importanţa foarte mare a păstrării unor limbi care sunt ameninţate cu dispariţia.

În funcţie de succesul lor, voi vedea în ce procent voi posta despre ramurile lingvisticii: fonetică, sintaxă, etc. Probabil, mulţi consideră aceste domenii plictisitoare şi fără sens, însă nu putem contesta importanţa lor în studiul limbilor.

Până data viitoare, vă urez succes la conversat şi învăţat limbi străine.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu